Harjoitusryhmät

 

Syyskauden 2024 harjoitusajat 

 

 Kevätkausi 2024: 8.1. - 26.5.  2024

Ilmoittautumislomake löytyy täältä

Syyskausi 1.9.-22.12. 2024

 

G.O.A.T. Sports  ON AVANNUT VUODEN 2024  ALUSSA VALLILASSA MONIPUOLISEN LIIKUNTAKESKUKSEN, JONKA PAINIVALMENNUKSESTA HELSINGIN HAKA VASTAA YHTEISTYÖSSÄ VIIPURIN VOIMAILIJOIDEN KANSSA!

 

TERVETULOA!

 

HARJOITUSPAIKAT:

 

MAUNULAN LIIKUNTAHALLI

LIIKUNTAMYLLY

VALLILAN SALI

 

Äiti-vauva-ryhmä

 

Vallila:

Tiistai klo 10.00-11.00

Torstai klo 10.00-11.00

 

Temppurieha 1-3-vuotiaille

 

Vallila:

Tiistai klo 8.45-9.30

Torstai klo 8.45-9.30

Torstai klo 16.15-17.00

Sunnuntai klo 10.15-11.00

Temppuriehassa kehitetään lapsen liikunnallisia valmiuksia liikuntaleikkien ja erilaisten temppuratojen avulla. Mukavaa toimintaa yhdessä vanhemman kanssa.

 

Nallepaini 2-4-vuotiaille

 

Liikuntamylly:

Lauantai klo 9.30-10.15

Maunula

Sunnuntai klo 15.45-16.30

Vallila

Maanantai klo 16.15-17.00

Tiistai klo 16.15-17.00

Keskiviikko klo 17.15-18.00

Lauantai klo 14.00-14.45

 

Nallepainissa lapset ja vanhemmat touhuavat turvallisesti yhdessä niin ohjattujen tuntien yhteydessä kuin kotipiirissäkin.

 

Nassikkapaini 5-6-vuotiaille

 

Liikuntamylly:

Lauantai  klo 10.20 - 11.20 (lapsi+aikuinen nassikkapaini) 

Maunula:

Sunnuntai klo 14.45-15.45 (L+A)

Vallila

Maanantai klo 17.00-18.00 (L+A

Tiistai klo 17-18 (L+A)

Keskiviikko klo 16.15-17.15 (L+A)

Lauantai klo 13.00-14.00 

 

 

Nassikkapainissa  tutustutaan jo painiliikkeisiin ja harjoitellaan kamppailutilanteita. Nassikkapainijat voivat osallistua halutessaan tähtipaineihin. L+A-merkinnällä olevissa ryhmässä aikuiset harjoittelevat yhdessä lastensa kanssa ja samalla ohjaavat lasten kamppailuharjoitteita. Vallilan lauantain ryhmässä lapset toimivat pääsääntöisesti yksin valmentajien ohjauksessa.

 

Painikoulu 1 

 

Maunula

Torstai klo 17.00-18.30

Sunnuntai klo 12.00 - 13.15

Vallilla

Maanantai klo 18.00-19.30

Keskiviikko klo 18.00-19.30

 

Painikoulu 1 on  tarkoitettu 7-10-vuotiaille ja alle vuoden painineille. Tässä ryhmässä keskitytään liikunnallisiin perustaitoihin ja harjoitellaan painilliikkeitä sekä kamppailutilanteita. Sopii hyvin oheisharjoittelulajiksi muiden lajien harrastajille. Painkoululaiset voivat halutessaan osallistua salikilpailuihin.

 

Painikoulu 2

 

Maunula/Vallila

Tiistai klo 18.00-19.30 (Vallila)

Keskiviikko  klo 18:30 - 20:00 (Maunula)

Sunnuntai  klo 14.30 - 15.45 (Maunula)

 

 

Painikoulu 2 on yli 7-vuotiaille vähintään vuoden painia harrastaneille sekä yli 10-vuotiaille aloittelijoille. Painikoulussa opetellaan tavoitteellisesti lajitaitoja ja sovelletaan niitä otteluharjoituksissa.Painikoulu 2:n painijat osallistuvat tähtipaineihin ja lähialueen ikäkausipaineihin.

 

CAD-kilparyhmä

 

Maanantai  17.30-19:00/Maunula

Keskiviikko 18:00 - 19:30 Alueharjoitukset/Rajatorppa

Torstai 18:30-20.00 Alueharjoitukset/Tikkurila

Sunnuntai  12.30-14:30 Alueharjoitukset/Vallila

 

 

CAD-kilparyhmä  painijat osallistuvat tähtipaineihin, ikäkausipaineihin ja harkinnan mukaan aluemestaruuskisoihin, TUL:n avoimiin mestaruuskilpailuihin, KLL:n mestaruuskilpailuihin, kansainvälisiin kilpailuihin ja poikien SM-kisoihin.

 

JUN/SEN-kilparyhmä 

Valmennuskeskuksen tai henkilökohtaisen ohjelman mukaan

JUN/SEN-Kilparyhmän painijat osallistuvat aluemestaruuskisoihin, Suomi cup-osakilpailuihin, kansainvälisiin kilpailuihin ja  SM-kisoihin.

 

Nuorten voimaharjoitteluryhmä

 

Vallila

Torstai klo 17.00-18.30

Sunnuntai klo 14.30-16.00

Nuorten voimaharjoitteluryhmä on suunnattu yli 13-vuotiaille nuorille. Voimaharjoittelu kehittää useita eri urheilulajeissa vaadittavia fyysisiä ominaisuuksia (esim. nopea voimantuottokyky/teho, nopeus, kestävyys ja suunnanmuutoskyky). Voimaharjoittelulla kehitetään myös motorisia perustaitoja. Harjoittelussa painotetaan hyvää suoritustekniikkaa asiantuntevan ohjaajan valvonnassa. Alkuvaiheessa kehitetään monipuolisesti kaikkia lihasryhmiä kiinnittäen erityishuomiota keskivartalon vahvistamiseen, lihastasapainon ja perusliikkeiden opetteluun.  Voimatasojen ja suoritustekniikoiden kehittymisen myötä siirrytään vähitellen vaativampiin voimaharjoittelumuotoihin, kuten painonnostoliikkeiden harjoitteluun. Harjoittelu toteutetaan osittain painimatolla ja osittain  kuntosalilla.

Lisätietoja lasten ja nuorten voimaharjoittelusta:

https://terveurheilija.fi/ajankohtaista/lasten-ja-nuorten-voimaharjoittelu-on-oikein-toteutettuna-turvallista-ja-kehittavaa/

 

Kuntopaini 

 

Maunula

Keskiviikko18:30-20:00

Vallila

Maanantai klo 19.30-21.00

Sunnuntai klo 16.00-17.30 (naisille suunnattu ryhmä)

 

Ryhmä on suunnattu aikuisille(miehille ja naisille) kuntoilijoille, joilla ei ole aikaisempaa kokemusta lajista Harjoitukset sisältävät alkuverryttelyn, painijumpan, tekniikkaosuuden ja erilaisia kamppailutilanteita sekä innostuneimmille myös otteluharjoituksia. Rohkeasti mukaan kohentamaan kuntoa ja tutustumaan lajiin!

 

 

Sambopaini

Maunula

Lauantai klo 14.00-16.00

Vallila

Tiistai klo 19.30-21.00

Laji sopii mainiosti myös kuntopainijoille.

 

Aikuisten painikoulu

 

Vallila

Keskiviikko klo 19.30-21.00

Aikuisten painikoulu on kuntopainia kevyempi tapa tutustua painiin ja sen tunnetusti tehokkaaseen ja monipuoliseen harjoitteluun. Sopii erityisest painijoiden vanhemille!

 

Aikuisten kuntoryhmä

 

Vallila

Tiistai klo 6.30-7.30

Torstai klo  6.30-7.30

 

Seniorijumppa

 

Vallila

Tiistai klo 7.30-8.30

Torstai klo  7.30-8.30

 

 

 

Oheisharjoitteluryhmät

 

 

 

 

 

Ilmoittaudu mukaan  syksyn 2024 toimintaan alla olevalla lomakkeella!

 

Ilmoittautumisjärjestelmä kuittaa lähettäjälle heti ilmoittautumisen jälkeen. Lisäksi lähetämme vahvistuksen sähköpostitse muutaman päivän kuluessa.

 

HUOM! Lue EUn tietosuoja-asetuksen edellyttämä tietosuojaseloste ennen lomakkeen täyttämistä. Siinä kerrotaan, miten seura käsittelee jäsentietoihin liittyviä henkilötietoja.

 

Huom! L+A = lapsi+aikuinen ryhmä

 

Tässä vielä muistilista nalle- ja nassikkapainijoille sekä vähän isommillekin eli painisalin säännöt:


- Varusteet: mukavat urheiluvaatteet, kuten verkkarit, t-paita ja sisä/jumppa/painitossut, sisäliikuntajalkineet tai sukat. EI PALJAIN JALOIN molskille.

- Poista korut, rannekkeet, kellot tms. ennen treenejä. Valitse vaatteet, joissa ei nappeja, vetoketjuja tai naruja (esim. hupparit).

- Pitkät hiukset sidotaan. Vaihda metallipinnit ja kovat pampulat pehmeisiin hiuslenkkeihin.

- Muista hygienia sekä molskille tullessasi, että treenien jälkeen. Suihkussa käyntiin heti treenien jälkeen on hyvä tottua alusta alkaen.

- Mahdollisen sieni-infektion tai muun tarttuvan ihosairauden aikana tai sitä epäiltäessä, on molskille tulo ehdottomasti kielletty. Asiasta tulee myös informoida seuran valmentajaa

- Tarkistathan, että kynnet ovat lyhyet.

- Ota mukaan vedellä täytetty juomapullo. Juomassa käydään vain juomatauoilla.

- Yksittäisistä poissaoloista ei tarvitse ilmoittaa. Pitkäaikaisista poissaoloista on hyvä ohjaajille kertoa.